Doruksat Uyduforum width=  

Geri Git   Doruksat Uyduforum >
--=GÜNLÜK HAYAT & KÜLTÜR - EDEBİYAT - SİNEMA - TARİH=--
> Hayatımızın Güzellikleri > Önce Sağlık
Albümler Kayıt SSS Üye Listesi Ajanda Konuları Okundu İşaretle

PROGRAM ARŞİVİ BÖLÜMÜMÜZDE YAYINLANAN PROGRAMLARIN TÜMÜ TANITIM AMAÇLI OLUP FREEWARE YADA PROGRAM SAHİPLERİNİN İNTERNET ÜZERİNDEN YAYINLADIĞI DEMOLARIDIR. BU NEDENLE FORUMUMUZDA SERİAL CRACK VS YASAKTIR. FULL KULLANMAK İSTİYORSANIZ LÜTFEN SATIN ALINIZ !!!

ÖNEMLİ = TÜRKİYE DE BULUNAN ŞİFRELİ DİGİTAL YAYINLARIN İLLEGAL İZLENMESİNE YÖNELİK MESAJ YAZMAK DOSYA YAYINLAMAK VEYA ŞİFRE VERMEK YASAKTIR. AKSİNİ YAPAN ÜYELERİMİZ UYARILACAK VE MESAJI SİLİNECEKTİR !!!



Yanıtla
LinkBack Konu Araçları Mod Seç
Okunmamış 27-03-2006, 15:14   #1 (permalink)
Emektar Üye
 
gulden kullanıcısının avatarı
Giriş: 16 Sep 2005
Yaş: 36
Mesaj: 2,223
Varsayılan bahar yorgunluğu

Bahar yorgunlugu

Bagisiklik sisteminizi guclendiren, vitamin ve mineral ihtiyacinizi karsilayan
dogru bir beslenme programiyla bahar yorgunlugunun ustesinden gelebilirsiniz



Kis aylarinin karanlik ve kasvetli havasi, soguk gunleri artik yerini ilik bahar gunlerine birakiyor, yeryuzunu yesilin degisik tonlarina buruyen baharin gelisiyle dogada bir canlilik yasaniyor. Ancak bahar aylarinda insan metabolizmasinda
olusan bazi degisiklikler beraberinde yorgunlugu da getiriyor ve onlem alinmazsa
kroniklesebiliyor. isinan havalarla birlikte bircok kiside ozellikle halsizlik, yorgunluk, eklem agrilari, uyku istegi gibi ortak sikayetler goruluyor ve
bu yakinmalarin temeli bahar yorgunluguna baglaniyor.

Nasil etkiliyor?
Hava ve mevsim degisikligi insan biyoritmini olumsuz etkiliyor. Bahar mevsiminde havadaki elektrik yuku artiyor ve bu yuk havada bulunan pozitif ve negatif yuklu iyonlar araciligiyla tasiniyor. Bu tasima dengesi bozukluklari,
iklim degisikligi donemlerinde sikca karsimiza cikiyor.Havadaki elektrik yukunun yogunlugu, sinir gerginligini ve stresi, dolayisiyla damarlardaki buzulmeyi artiriyor. Damarlardaki buzulme midede gerceklesirse ulsere bile neden olabiliyor, mide ve 12 parmak ulseri olanlarda hastalik tekrarlayabiliyor.
Bagirsaklarda gaz, kabizlik ve ishal gibi duzensiz bagirsak hareketlerini beraberinde tasiyan, "hassas bagirsak sendromu" diye adlandirilan
duruma da rastlanabiliyor. Kas, omuz, sirt ve boyun agrilari yine baharin gelisiyle birlikte artiyor, yorgunlukla birlikte konsantrasyon bozuklugu,
nesesizlik, asiri sinirlilik, hafiza zayiflamasi ve uyku bozukluklari gorulebiliyor.

Neler yorgunlugu artirir?
Yanlis beslenme aliskanliklari, vitamin ve minerallerin besinlerle yeterli miktarda alinmamasi, hareketsiz yasam bicimi, tiroit bezinin calisma duzensizlikleri
bahar yorgunlugunun altinda yatan nedenlerden. Ozellikle tiroit bezinin az calismasi, yorgunluk belirtilerini artiriyor. Bu durumlarda hafiza zayiflamasi, uyku egilimi, adale agrilari normalden fazla goruluyor. Ayrica, bircok enfeksiyon hastaligi, tansiyon, kalp hastaligi, alerji, nezle gibi durumlarda kullanilan ilaclar ve bazi agri kesicilerin kullanimi, tansiyonda sik sik inip cikmalar, kan sekeri dusmeleri, stresli is ortami, kirli hava gibi durumlar da yorgunluga neden olabiliyor. Fazla kafein, yogun sigara kullanimi, asiri alkol ve madde aliskanliklari da yorgunlugu tetikleyen durumlar arasinda yer aliyor.

Nelere dikkat edilmeli?

Sebze ve meyveler bagisiklik sisteminin guclendirilmesini saglayan, artan vitamin ve mineral ihtiyacinin karsilanmasi acisindan onemli bir besin grubudur.
Ozellikle koyu yesil, sari, turuncu, kirmizi, mor sebze ve meyveler (ispanak, karalahana, brokoli, pazi, bruksellahanasi, turp, salgam, pancar, kereviz, domates, havuc, limon, kusburnu, elma, kivi, portakal, mandalina gibi) bol tuketilmelidir. Mevsimin ozelligini tasiyan sebze ve meyveler tercih edilmelidir.
Geceleri agir ve yagli yemek yememeye ozen gosterilmelidir. Kahve, cay, soguk mesrubatlar, kakao ve benzerleri gibi kafeinli icecekler azaltilmalidir. Kahve yerine rahatlatici ve bagisiklik sistemini guclendirici bitki caylari tercih edilebilir.
Her gun 10-12 bardak su tuketilmelidir. Duzenli olarak haftada 3 gun 45 dakika sure ile yapilacak tempolu yuruyusu iceren aktif bir yasam tarzi benimsenmelidir. Guzel bahar gunlerinde yapilacak doga yuruyusleri ile hareket miktari artirilabilir. Alkol ve sigara kullaniliyorsa mumkun oldugunca azaltilmalidir.
Uyku ritmine dikkat edilmelidir. Duzenli olarak, her gun yedi-sekiz saat
uyumaya calisilmalidir. Bazi gevseme ve stres atma teknikleri uygulanabilir.


haftanin ogudu

Destekleyici ogeler Bahar yorgunlugunu asarken dogal besinlerin yaninda diyet,
bu sureci kisaltacak birtakim ogelerle de desteklenebilir.Magnezyum, potasyum, cinko: Dogru planlanmis bir magnezyum, potasyum, cinko destek programi iyi sonuc verebilir.
B grubu vitaminleri: B kompleks vitaminleri, karbonhidrat metabolizmasi, enerji uretimi ve vucuttaki diger metabolik reaksiyonlarda, zihinsel yorgunluk ve streste, bagisiklik sistemini guclendirmede, anemide, buyumede, sinir sistemi, kalp ve cilt sagliginda oldukca onemli bir gruptur. Ozellikle B12 vitamini bagisiklik sistemini destekleyerek kan hucresi uretimini artirir.
C vitamini: Bobrekustu bezini destekler, bagisikligi guclendirir.
Ekinazya: Yorgunluk sorunu olanlarda, ozellikle bagisiklik sistemi sorunlarinin eslik ettigi gozlenirse bu bitkisel destekten de yararlanilabilir.
Ginseng: Enerji verici etkileri nedeniyle cok yaygin kullanilan bir bitkisel destektir.

haftanin besini

Kusburnu


Kusburnu meyveleri A, B1, B2, C, E ve K vitaminleri fosfor ve potasyum elementleri bakimindan oldukca zengindir. 100 gram kusburnunda bir sandik portakala esdeger C vitamini vardir. Kusburnu meyvesi limon ve domatesten 3 bin 40 defa, elmadan ise 300 defa daha fazla vitamin icerir. Etkin bir kan temizleyici, bagirsak yumusatici, kurt dusurucu ozellige sahip olan kusburnu,
C vitamini zenginliginden oturu vucudun gelismesini duzenler. C vitamini vucutta bag dokusunun saglam ve siki olmasini saglayarak soguk alginligi, nezle, grip ve diger atesli hastaliklara karsi direnci artirir. A ve E vitaminleri ile birlikte antioksidan etki gostererek kanser riskini onler.

***************
tkumeli


gulden Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Sponsored Links
 

Okunmamış 27-03-2006, 15:49   #2 (permalink)
Elektronikçi
 
stelyo kullanıcısının avatarı
Giriş: 28 Jan 2005
Konum: Kuşadası
Yaş: 39
Mesaj: 9,289
Varsayılan

Özellikle baharın bu ilk günlerinde gerçekten acayip etkiliyo insanı.Faydalı bir bilgi emeğine sağlık gülden..


__________________


Bizim işimiz rekorlara imza atmak.
stelyo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Yanıtla


Şu an bu konuyu görüntüleyen kullanıcı sayısı: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 
Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
SimgelerAçık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2 Şuan Saat 11:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 PL2
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386